Hjälp mig - inbyggd bokhylla

Jag gillar inbyggda bokhyllor och tycker det skapar en hemtrevlig känsla. På bilderna ser ni min inspiration. Jag vill ha från golv till tak.


Här nedan ser ni vår planlösning. väggen där pil nr 1 pekar är 4.50m hög.
Antigen vill jag ha en hylla på vid nr 1, bredvid fönsterpartiet. Då byggs väggen så den blir tillräckligt djup för en bok.
Alternativ nr två är att bygga in en hylla vid pil nr 2. Mitt på väggen mot sovrummet.

Vårt matsalsbord kommer stå längs med denna vägg. Det är i alla fall vad vi tror nu.

Här är en bild på alternativ nr 1, väggsnutten där man ser isoleringen.

Här är väggen mot sovrummet, alternativ nr 2. Facket till höger om den smala gipsskivan hamnar hyllan. I mitten på väggen mellan två reglar. Eller kanske inte i mitten utan lite till vänster? Eller flera hyllor bredvid varann?


Nå, vad tycker ni? Inbyggd vägghylla eller kommer jag ångra mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Förresten, alternativ 2 behöver ju inte komma i mitten, kanske bättre där gipsskivan står eller till vänster om den. Om man vill ha någon skänk med porslin/tallrikar utefter den väggen!?!

2011-11-24 @ 10:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0